torsdag 22. april 2010

Vi er i gang med kjoler


Inger Johanne var kjappere enn meg denne gang, men jeg har jo to jenter som skal ha kjoler. Jeg har ikke fått lagt den opp enda, må prøve litt først, og da vil jeg ha litt broderi rundt rundt kanten. Jeg merket at det er stor forskjell på strikkvalitet eller styrke. Den gule kjolen måtte jeg ta opp og stramme undertråden nesten max for å få nok rynker, det var Gutermann snelle, og ikke var det så mye på heller. Kjøp flere.













Den første kjolen er ferdig, men vet ikke helt hvor fornøyd jeg, Inger Johanne, er. Kjolen er sydd i et tynt, fint batikkstoff som rynket seg veldig med strikk i undertråden. Det var meningen å lage rynkesøm, men at overstykket da skulle bli så smalt, hadde jeg ikke tenkt. Har derfor latt sløyfebåndet, som skal holde kjolen oppe med skuldrene, gå ned med bærestykket for å gjøre det bredere. Det gjenstår å se hvordan kjolen tar seg ut på. Har puttet pute inni kjolen for anledningen, slik at den skulle få litt fasong. ;)
Nærbilde av rynkesømmen.

Se her, og lag en til deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar