søndag 30. mai 2010

Buksa som ikke ville..

Jeg ble så fornøyd med den gule buksa , så jeg fant ut nå må neste barnebarn og få ei. Gikk igang, dette skulle bli smal sak.
 Pyntesømmene som gikk noelunde greit på forrige buksa slo seg helt vrang nå. Alt som kunne gå galt gikk galt: Tråden surra seg rundt trådsnella, når det var oppdaga og fiksa, så var trådspenningen gal, tråden fløssa seg og hang seg opp i nål 1 , så nål to. og så var det blitt feil i undertråden, jeg rakk opp og rakk opp og rakk opp. Endelig ble det sømmer, men da hadde jeg sydd feil isammen, kunne grine eller le. Jeg tok og klippet sømmene av og så var det på igjen, etter noen opprekkinger til og ikke så pen søm som jeg ville ble det endelig en bukse. Den ble lang og smal på bildet også , men er ganske lik den forrige.

4 kommentarer:

  1. For en produktivitet og så flotte resultater ! Utrolig flinke er dere !

    SvarSlett
  2. Ser at dere har hatt en fra Ungarn som har besøkt bloggen din. Da jeg kikket nærmere oppdaget jeg at vedkomende bodde i Veszprem, så mitt tips er at det er Kata som har vært inne og kikket :-)

    SvarSlett
  3. Det er Murphys lov du er blitt utsatt for.... "Alt som kan gå galt, går galt".

    SvarSlett
  4. Dette er ei supersnill og effektiv mormor! Ingen tvil om det! Det skjærer seg for de fleste en gang i blant, og med den produksjonen du har, var det kanskje på tide?!

    SvarSlett