søndag 13. juni 2010

Sysøndag hos Kjersti

Inger Johanne: I dag har jeg tilbragt mesteparten av dagen hos Kjersti. Vi har hatt en trivelig jobbesøndag; spesielt jeg! Kjersti hadde lovet på tro og ære at jeg skulle få låne den flotte overlocken hennes denne dagen. Det medførte laaaaaaaang tid til skifte av søm, nåler og tråder. Denne dama skygger ikke unna å pense fra den ene sømmen til den andre på overlockmaskinen slik de fleste av oss andre overlockere gjør. - Men Kjersti, som ellers er så effektiv i alt hun gjør, havnet her litt i bakleksa p.g.a. all jobbinga hun hadde for at jeg skulle sy. :) Dette var en utrolig grei ordning!! - Takker gjerne ja til å komme flere ganger, Kjersti!!
Jeg er ferdig med første produktet etter dagens “dont”; en tights til sommerdagene som kommer…
tights til meg
Så er jeg også nesten ferdig med tights og topp til barnebarnet. Det gjenstår å sy i knapper. De knappene som sees på bildet er enda ikke sydd på. Må vite hvor vid toppen skal være først. Venter på mål…. Legg merke til at besta og barnebarnet har fått lik tights!
DSC06679
DSC06680
DSC06677
Her er det bilder fra alle vinkler. Det nederste er av baksiden til toppen.
Nå er jeg i gang med en lilla tights til tulla vår, men resten av arbeidet får vente til i morgen…

2 kommentarer:

  1. Det er mye fint en kunne ønske seg på sidene deres gitt! :) så flinke dere er imponert
    Tove Amina

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Vi er smigret:)

    SvarSlett